Przygody przedszkolaków z językiem angielskim – metoda LEO English

leoenglishblognowe

Przedszkole to wspaniałe miejsce na naukę, a dzieci w tym wieku niezwykle chętnie się uczą poznając świat. Właśnie te zasady są podstawą metody LEO ENGLISH, którą częściowo zaprezentujemy w serii artykułów.

Jak wiemy, dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, które oferują bogatą gamę aktywności. Chętnie się bawią, ucząc jednocześnie. Dzięki Leo English czyli zabawom ruchowym, grom, zajęciom z dramy, a także twórczym działaniom plastycznym i muzycznym inspiracjom dzieci uczą się słów czy zwrotów. Role odgrywane w króciutkich scenkach motywują je do biegłego posługiwania się poznanym słownictwem i komunikowania się w języku angielskim. Zachęcam Państwa do przeczytania pierwszego z serii proponowanych scenariuszy zajęć. Lekcja wprowadza dzieci w świat przygód kotka i myszki.

Lekcja: A kitten and a mouse!

  • Uczymy słówek:Tiptoe!, a house, a mouse, cheese, a kitten, milk.

  • Uczymy poleceń:Show me…! Go to the house! Go to…! Eat the cheese! Drink the milk! It’s yummy!

  • Potrzebne są:

  • Flashcards part 2, czyli duże obrazki do zaprezentowania słówek. Produkt można zakupić w sklepie korzystając ze bezpośredniego odnośnika – link lub narysować na dużym kartonie;

  • Cat and Mouse, czyli układanka dająca duże możliwości przyswajania nowego słownictwa. Produkt można zakupić w sklepie korzystając z bezpośredniego odnośnika – link, lub narysować na dużym kartonie;

  • małe papierowe talerzyki lub kartki wycięte w kształcie talerzyków;

  • Uczymy się słowa tiptoe

1. Chodzimy w kółko. Postarajmy się by dziecko chodziło rytmicznie: one, two, one, two, etc. Powtarzamy rytmicznie tiptoe, tiptoe, tiptoe. Pokazujemy dziecku, że chodzimy na paluszkach. Postarajmy się by dziecko powtarzało razem z nami: tiptoe, tiptoe, tiptoe. Pokazujemy jak chodzimy na piętach i powtarzamy rytmicznie: heels, heels, heels. Zmieniamy polecenia, tak by chodzić raz na palcach, raz na piętach.

2. Chodzimy w kółko w przeciwnym kierunku powtarzając te same czynności. Na koniec stajemy w kółku i mówimy do dziecka: Very good! Clap your hands! Klaszczemy w dłonie.

  • Uczymy słówek: a mouse, a kitten

3. Wspólnie z dzieckiem siadamy na dywanie. Prezentujemy słówka przy pomocy flashcards, na których po jednej stronie znajduje się rysunek słówka po drugiej słowo zapisane dużymi czerwonymi literami.

domek wymiar2domek napisy leo english wymiar2

A) Pokazujemy obie strony karty a mouse. Dziecko powtarza słowo cichutko jak mała myszka i głośno jak duża mysz. To samo ze słowem a kitten.

domek wymiar22domek napisy leo english wymiar22

B) Wspólnie z dzieckiem powtarzamy kilkakrotnie: a mouse. To samo robimy ze słowem a kitten.

C) Kładziemy karty na środku dywanu, pokazujemy palcem i mówimy: This is a mouse and this is a kitten. A mouse, a kitten.

D) Zachęcamy dziecko: Show me a mouse! Show me a kitten!Podpowiadamy, jeżeli jest taka konieczność. Jeśli dziecko źle wykona polecenie nie mówimy No! Wskazując na obrazki, powtarzamy jeszcze raz: a mouse, a kitten. Pamiętajmy, aby zawsze pochwalić prawidłową wypowiedź.

4. Wstajemy i wspólnie z dzieckiem udajemy myszki. Pokazujemy kartę a mouse i naśladujemy myszkę. Chodzimy na paluszkach po całym pokoju jak myszki (pokaż kartę Tiptoe!).

5. Pokazujemy kartę a kitten. Chodzimy na czworaka po pokoju jak kociaki (You’re a kitten. Say: meow!).

  • Uczymy: Cheese! Go to the cheese! Milk! Go to the milk!

1. Siadamy wspólnie z dzieckiem na dywanie, prezentujemy kartę cheese i kładziemy ją pomiędzy sobą. Pokazujemy jak skradać się cichutko jak myszki do sera przebierając palcami: Go to the cheese! Tiptoe! Powtarzamy z zachwytem: Cheese, cheese, cheese! Kiedy mówimy Go to the house! musimy wrócić na swoje miejsce. Udajemy, że jemy ser (Eat the cheese!), głaszczemy się po brzuchu i mówimy: It’s yummy. Jeśli to możliwe, przed tą czynnością dajemy dziecku kawałek sera.

flashcards starters3flashcards starters4

2. Prezentujemy kartę z mlekiem milk i pokazujemy jak zachowują się koty skradające się do mleka. Powtarzamy: Milk! Mmm! Milk! i miuczymy jak kot. Mówimy Go to the house! i wspólnie z dzieckiem wracamy na swoje miejsca. Rozdajemy papierowe talerzyki i zachęcamy dziecko by piło mleko z talerzyka jak kot (Drink the milk!). Wspólnie z dzieckiem głaszczemy się po brzuszkach i powtarzamy: It’s yummy.

flashcards startersflashcards starters2

  • Zabawa: Go to the milk! Go to the kitten!

3. Ponownie pokazujemy dziecku wszystkie karty obrazkowe: a mouse, a kitten, cheese, milk, i rozkładamy je w różnych częściach pokoju. Mówimy: Go to the kitten! Pokazujemy jak należy dobiec do kotka i go dotknąć. Wspólnie z dzieckiem dobiegamy kolejno do różnych kart.

4. Prosimy dziecko, aby się odwróciło a my zamieniamy miejscami karty. Powtarzamy zabawę.

5. Na zakończenie kładziemy kartę z cheese i kartę z milk na osobnych krzesełkach. Dla urozmaicenia zabawy na drodze do krzesełka wytyczamy trasę sznurkiem przyczepionym taśmą klejącą do podłogi lub papierową taśmą klejącą. Dziecko udaje myszkę a my kotka. Myszka idzie na palcach do krzesełka mówiąc cheese i wraca z powrotem. Kotek idzie na czworaka mówiąc milk. Powtarzajmy za każdym razem: Mouse, go to the cheese! oraz Kitten, go to the milk! Następnie zamieniamy się rolami a zabawę potarzamy kilkakrotnie. Na zakończenie pamiętajmy, aby pochwalić dziecko.

Facebook

YouTube