Zabawa przybiera wiele form zależnych od wieku czy preferencji dziecka. Doniosłą rolą tak prostych czynności jak na przykład udawanie nauczyciela czy zabawa w sklep jest poznanie sensu danego zawodu ale również umiejętność budowania relacji z innymi dziećmi, ponieważ takie zabawy z reguły przebiegają wspólnie. Istotne jest również to, czym dziecko się bawi. Mniej złożone zabawki doskonale wpływają na wyobraźnię pociechy, przypominają świat rzeczywisty i dzięki temu przygotowują dziecko do życia w świecie poza zabawą.
Zobacz materiał:
Małgorzata Miksza
Prezes Polskiego Stowarzyszenia Montessori
Zabawa ma ogromne znaczenie w nauce opanowania własnych emocji przez dziecko oraz nabycia umiejętności odreagowywania stresu – jednej z ważniejszych kompetencji w dzisiejszm świecie.
Zobacz materiał:
Viola Łabanow
Prezes Fundacji „Muzyka Jest Dla Wszystkich”
Zabawa jest dla dzieci tym, czym dla dorosłych jest praca. Z sensorycznego punktu widzenia dziecko uczy się przez zabawę reagując na bodźce, interpretuje je i tworzy odpowiedź adaptacyjną. Co jednak zrobić kiedy dziecko nie potrafi się bawić?
Zobacz materiał:
Magdalena Szczepara – Fabian
Prezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
0 Comments
Leave a reply
You must be logged in to post a comment.