PODSUMOWANIE KAMPANII SPOŁECZNEJ 2012.12.31

wykres

Sprawdź czy jesteś świadomym rodzicem” to hasło ogólnopolskiej społecznej kampanii poświęconej świadomemu wychowywaniu dzieci. Kampania objęła czwarty kwartał 2012 roku, przygotowała ją Fundacja Rodzice Przyszłości. Skierowana była głównie do rodziców dzieci w wieku od 0 do 6 lat.

Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na problemy braku przygotowania rodziców do roli jaką powinni pełnić w zakresie tworzenia silnej, szczęśliwej rodziny oraz umiejętności dotyczących prawidłowego rozwoju i świadomego wychowywania dzieci.

W ramach kampanii Fundacja Rodzice Przyszłości przeprowadziła publikację cyklu artykułów w serwisach parentingowych, cyklu materiałów video wspierających kampanię w serwisie You Tube, publikację 4 części Vademecum Świadomego Rodzica, reklamę na Facebooku, dodatkowe działania w mediach społecznościowych, emisję reklamy telewizyjnej w 4 kanałach TVP, mailing do 500 tys. matek z dziećmi we współpracy z firmą Pelargos Sp. z o. o. oraz współpracę redakcyjną z Polskim Radiem.

Głównym przekazem kampanii było zachęcenie rodziców do rozwiązania Testu Świadomego Rodzica test.rodziceprzyszlosci.pl, który został opublikowany 24 października w czasie konferencji w siedzibie Rzecznika Praw Dziecka.

Test nie miał na celu oceny rozwiązujących go rodziców, a wskazanie im pewnych mechanizmów i związków przyczynowo-skutkowych, których często nie zauważamy. Wyniki testu powinny uświadomić rodzicom, które sfery rozwoju dziecka wymagają większej uwagi i wyznaczyć kierunki pracy nad własnymi relacjami z dziećmi. Test został opracowany we współpracy m.in. z Instytutem Psychologii, Wydziałem Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Polskim Instytutem Ericksonowskim.

Test był jedynie swego rodzaju prowokacją i miał stanowić zachętę do poszukiwania i zgłębiania wiedzy, będącej podstawą świadomego wychowywania.

O tym jak wychować dobre, mądre, zdrowe i szczęśliwe dzieci rodzice mogą dowiedzieć się z platformy Vademecum Świadomego Rodzica www.poradnik.rodziceprzyszlosci.pl , której otwarcie stanowiło kolejny etap kampanii.

Dzięki filmom publikowanym w vademecum każdy Rodzic może nie tylko pogłębić wiedzę, ale przede wszystkim podjąć suwerenną decyzję o tym czy podąża właściwą drogą ku mądremu i świadomemu wychowaniu swoich dzieci.

 

W działania fundacji Rodzice Przyszłości włączył się cały szereg międzynarodowych i polskich ekspertów, m.in.: Brian Tracy, Colin Rose, Dr hab. Grażyna Poraj, Dr. Pretty Agrawal, Dr. Swietłana Masgutowa, Prof. Małgorzata Miksza, Prof. Alicja Chybicka, Paweł Zawitkowski, Elżbieta Olszewska, Justyna Święcicka, Prof. Jacek Rudnicki, Joanna Maghen, Ojciec Paweł Gużyński, Miłosz Brzeziński, Renata Gut, Viloletta Łabanow, Anna Podhajska, Jolanta Gawryłow, Katarzyna Rojkowska, Agnieszka Magdar.

Zbiór odpowiedzi ekspertów współpracujących z fundacją jest stale uzupełniany, w tej chwili zawiera ponad 100 filmów.

 

Kampania społeczna „Sprawdź czy jesteś świadomym rodzicem” została objęta honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej, Przewodniczącego Senackiej Komisji Rodziny i Polityki Społecznej oraz Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.. Współfinansowana jest przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach programu operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Partnerem kampanii został również Rzecznik Praw Dziecka.

 

Kampania społeczna współfinansowana jest ze środków otrzymanych w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

1. WYNIKI I CZĘŚCI TESTU ŚWIADOMEGO RODZICA (OCENA POZIOMU WIEDZY RODZICÓW W ZAKRESIE KOMPETENCJI WYCHOWAWCZYCH):

 

2. WYNIKI WSZYSTKICH CZĘSCI TESTU ŚWIADOMEGO RODZICA (OCENA POZIOMU WIEDZY RODZICÓW W SFERACH: UMYSŁOWEJ, FIZYCZNEJ, EMOCJONALNEJ, DUCHOWEJ):

 

3. KAMPANIA W LICZBACH:

Łącznie od publikacji Testu Świadomego Rodzica dnia 24.10.2012 roku strona www.test.rodziceprzyszlosci.pl odnotowała 697 770 odsłon. Tylko w grudniu strona Testu Świadomego Rodzica odnotowała 421 175 odsłon.

Średni czas spędzony na stronie z Testem Świadomego Rodzica to 09:48 minut. Dobrym wynikiem Fundacji jest też ponad 19% współczynnik powracających użytkowników.

Całkowita liczba odwiedzin w okresie kampanii strony z testem to 34 002.

Całkowita liczba wyświetleń filmowych materiałów edukacyjnych zamieszczonych na stronach test.rodziceprzyszlosci.pl, www.poradnik.rodziceprzyszlosci.pl przekroczyła 40 000 (dane YouTube).

Największą grupę wiekową – 66,19% stanowią osoby pomiędzy 24 i 35 rokiem życia, drugą co do liczebności grupą są osoby w wieku pomiędzy 35 i 44 rokiem życia – 21,27%. Cieszy nas stosunkowo duże zainteresowanie testem wśród osób poniżej 24 roku życia – 11,73%.

Z jednej strony cieszy fakt, iż rodzice świadomie podchodzący do wychowania i rozwoju swoich dzieci (ponieważ niewątpliwie tacy rodzice zainteresowali się inicjatywą fundacji) osiągają lepsze wyniki niż średnia uzyskana w badaniach umiejętności rodzicielskich przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC w 2011 r., w których to 58% rodziców dostało ocenę mierną i poniżej.

Z drugiej zaś martwią kolejne publikacje. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka

wynika, że 68% rodziców akceptuje bicie dzieci jako dopuszczalną metodę wychowawczą (raport „Postawy społeczne wobec bicia dzieci”, 2012r.).

Na bazie dotychczasowych doświadczeń i informacji zwrotnych od rodziców widzimy potrzebę dalszej pracy nad Vademecum oraz Testem Świadomego Rodzica.

Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie”

Kanclerz Jan Sariusz Zamoyski

 

Zarząd Fundacji Rodzice Przyszłości

Dane do kontaktu:

e-mail: biuro@rodziceprzyszlosci.pl

Fundacja Rodzice Przyszłości
www.rodziceprzyszlosci.pl
ul. Kopernika 67/69 lok 14
90-553 Łódź

0 Comments

Leave a reply